Strona główna » Grupy na Facebooku

Grupy na Facebooku

Grupy na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na budowanie społeczności, gdy masz swoją markę osobistą. Oczywiście, warunkiem jest to, że będziesz prawdziwie zaangażowana w prowadzenie swojej grupy i będziesz do niej zapraszać odpowiednie osoby. 

ZASIĘGI

W obecnych czasach, fan page nie jest wystarczający. Facebook bardzo tnie zasięgi i posty na fan page nie docierają praktycznie do nikogo. Natomiast, jeśli ktoś jest w Twojej grupie, sprawa wygląda inaczej. Jest o wiele większa szansa na to, że Twój post dotrze do Twojej społeczności, gdy opublikujesz go właśnie na grupie. 

WARTOŚĆ, KTÓRĄ DAJESZ

Jeśli ktoś jest w Twojej grupie, to znaczy, że chce otrzymywać informacje od Ciebie! Jeśli tam jest, to ceni Twoją wiedzę, więc w jego / jej interesie jest, by otrzymywał/a Twoje treści. Nie myśl więc, że komuś się narzucasz. Te osoby, które zapisują się do Twojej grupy, chcą być odbiorcami Twoich postów, więc im to jak najbardziej ułatw. 

MODERACJA

Osoby w Twojej grupie mogą zamieszczać posty. Ważne jest to, by moderować taką grupę. Bardzo istotny jest regulamin i utrzymywanie porządku na grupie. Grupowiczki powinny wiedzieć, co mogą robić w grupie i jakiej wartości mogą się po niej spodziewać. Grupy wymagają Twojego czasu. Musisz odpowiadać na pytania, komentarze, więc nie zakładaj grupy, gdy nie masz czasu się nią na bieżąco zajmować 

NAWIĄZYWANIE RELACJI 

Grupy są świetne, by do nawiązywania relacji z Twoja społecznością .Jest niezwykle ważne, by wzbudzać określone emocje u Twoich odbiorców, zgodne z Twoimi wartościami. Pokaż swojemu odbiorcy jego ból, jego dążenia, gdzie może być, możliwy cel. Wzbudź wdzięczność za Twoje wsparcie i  wartość, która przekazujesz.

KONKRETNY CEL 

Pamiętaj, że grupy są po coś konkretnego. Muszą dawać określoną wartość, np. motywowanie do zakładania własnych biznesów online. Grupa musi być zgodna z Twoją marką, pod kątem komunikacji, warstwy wizualnej, wartości. Jest to element budowanie Twojej marki eksperckiej. Miej konkretny pomysł na grupę, np. określona tematyka każdego dnia tygodnia. Oczywiście wszystko zgodne z Twoimi wartościami, misją i celem biznesowym. ważne, by było wiadome, po co dana grupa jest, jaki jest jej cel. 

WYRÓŻNIENIE GRUPOWICZEK

Zamknięta grupa jest dla bardziej zaawansowanych odbiorców. Warto wynagradzać specjalnymi treściami te specjalne osoby, które są aktywne na Twojej grupie i tworzyć specjalne treści tylko dla grupy. 

Bardzo ważne jest by robić grupy lajwy i webinary na Twojej zamkniętej grupie na Facebooku.  Oferując darmowe, wartościowe treści przyciągasz coraz to nowe osoby do Twojej grupy. Na takich lajwach zachęcają odbiorców do komentowania – wtedy zwiększysz zasięgi i widoczność.

Powodzenia przy tworzeniu Twojej własnej grupy na Facebooku! Do dzieła Superkobieto!