Strona główna » Najczęstsze błędy w biznesie online

Najczęstsze błędy w biznesie online

Napiszę dziś o 9 najczęściej popełnianych błędach w biznesie online. 

Mam na myśli błędy, które popełniłam ja sama i o których wiem od innych kobiet, które tworzą swoje kursy online oraz budują  własne marki i społeczności w internecie. 

Ty możesz uczyć się od innych! Nie musisz popełniać tych samych błędów, dzięki czemu zaoszczędzisz wiele czasu i pieniędzy.

Poniżej znajdziesz 9 cennych rad. Napisz, czy Ty również popełniłaś któryś z tych błędów. A może zrobiłaś coś innego, o czy, nie wspominam? 

1. Próba stworzenia kursu dla wszystkich

Często wydaje się nam, że im szersza będzie nasza grupa docelowa, tym lepiej, bo więcej osób będzie mogło kupić nasz kurs. Nic bardziej mylnego! Prawda jest taka, ze im węższa będzie nasza nisza, tym bardziej dotrzemy z naszym produktem do osób, które naprawdę tego potrzebują! Ma to zastosowanie nie tylko przy tworzeniu własnych kursów online, ale także przy tworzeniu jakiegokolwiek produktu cyfrowego. 

Jeśli, na przykład, jesteś fizjoterapeutką i kierujesz się do wszystkich osób korzystających z takich usług, będziesz mieć ogromną konkurencję – wszystkich innych fizjoterapeutów. Natomiast jeśli skierujesz się tylko do biegaczy którzy maja kontuzję kolana, może wydawać Ci się na początku, że to za mała grupa osób. Jednak właśnie wtedy, wszystkie takie osoby, przyjdą właśnie do Ciebie! 

W biznesie online, jedna z głównych zasad brzmi „im węższa nisza – tym lepiej!”. Bądź specjalistką od jednej konkretnej rzeczy!

2. Skupianie się na zbyt wielu rzeczach jednocześnie

Na początku starasz się ogarnąć wszystko naraz: stworzyć super produkt, zbudować własną społeczność, tworzyć samemu reklamę itp.

Tego wszystkiego jest naprawdę bardzo dużo i faktycznie te rzeczy muszą być zrobione! Lepiej jednak jest się skupić na każdej z tych czynności po kolei i każdą z nich zrobić porządnie. Staraj więc skupić swoje działania na jednym obszarze naraz. Lepiej na tym wyjdziesz, niż jeśli zrobisz wiele rzeczy „po łebkach”. 

3. Kopiowanie innych

Wiadomo, że inspirujemy się osobami, które podziwiamy i które są dla nas wzorem, uczymy się od nich. Jednak pamiętajmy o tym, że w sieci liczy się teraz autentyczność i bycie sobą. Poza tym, każdy inaczej pracuje i ma inną wizję oraz potrzeby. Dostosuj się do siebie samej!

4. Lęk przed konkurencją

Nie traktujmy innych twórców internetowych jako konkurencji. Dla każdego znajdzie się miejsce, bo każdy z nas trafia do innych osób. Jednym będzie bardziej pasować spokojny i wyważony styl bycia autora X, a inna osoba bardziej polubi ekspresyjny i bardziej zwariowany sposób wyrażania się twórcy Y. 

5. Robienie wszystkiego samemu

Bardzo ważne jest, by nauczyć się delegowania zadań. Wiadomo, że na samym początku robimy wszystko same, ale uczmy się powoli zlecać rożne zadania podwykonawcom. My skupiajmy się na najważniejszych sprawach, a wtedy nasz biznes będzie miał szanse skalować się i dopiero wtedy zaczniemy zarabiać lepsze pieniądze!

6. Nie patrzenie na finanse

Planowanie celów finansowych to podstawa w biznesie! Musimy kontrolować czy wszystko się nam „spina”. Inwestycje i nakłady finansowe, które ponosimy, muszą się nam zwrócić po jakimś czasie. Nie liczmy na przypadek czy łut szczęścia. 

7. “Im większa firma – tym większe pieniądze”

Wydaje się nam, ze im większa firma, tym lepsze pieniądze. Że im więcej obserwujących, followersów, tym większe przychody. Niekoniecznie tak jest. Często małe firmy czy marki, które pracują mądrze, zarabiają więcej niż duże firmy. Ważna jest automatyzacja i mądre zarządzanie.

8. Skupianie się na ilości, a nie na jakości

Jeśli myślisz, ze im więcej kursów lub produktów będziesz mieć, tym lepiej, to jesteś w błędzie! Tak naprawdę wystarczy jeden świetny produkt, a wyjdziesz na tym lepiej, niż jeśli będziesz mieć dużo, ale kiepskich, gorszej jakości produktów. 

Najważniejsze, by dawać swojemu klientowi wartość i by rozwiązać jego problem. 

9. Wiara w to, że wystarczą same techniki sprzedażowe

Nie wystarczą tricki i sztuczki sprzedażowe. To, co się liczy to wysoka jakość, relacje z klientem i szczera chęć pomagania innym, rozwiązania ich problemu. 

Techniki sprzedażowe trzeba stosować, ale dbanie o Twojego klienta to absolutna podstawa!