Wyzwanie
ZBUDUJ MARKĘ OSOBISTĄ W SOCIAL MEDIA W 5 PROSTYCH KROKACH
Naucz się budować wizerunek eksperta, aby Twoja komunikacja i treści, które tworzysz w Social Media, wzbudzały zaufanie klientów i przyciągały społeczność osób, które potrzebują Twoich produktów i usług!
ISTNIEJĄ DWA POPULARNE MITY NA TEMAT BUDOWANIA MARKI W SOCIAL MEDIA
Pierwszy mit: liczy się jak największa liczba obserwujących.
To nieprawda. Od ilości ważniejsza jest jakość. Można mieć dużą społeczność i trudności w sprzedawaniu swoich produktów czy usług – a tym samym problem z rozwojem biznesu. Można też mieć małą ilość odbiorców, ale na tyle zaangażowaną, że dzięki niej biznes rośnie. Mało tego! Nie chodzi o to, by być na bieżąco z nowinkami i co chwila zaskakiwać swoich odbiorców nowymi formatami. Chodzi o to, by podejść do budowania marki w Social Media w 100% strategicznie, autentycznie i spójnie, aby za rozwojem społeczności szedł rozwój biznesu.
Drugi mit: media społecznościowe nie sprzedają i nie przekładają się na rozwój biznesu.
Tak jest – jeśli nie daje się wartości i nieumiejętnie tworzy treści. W efekcie pozyskujemy odbiorców, a nie potencjalnych klientów. Jeśli Social Media są dla Ciebie miłym spędzaniem czasu – nie ma problemu. Gorzej, jeśli na budowaniu społeczności opierasz swój biznes i nie działa to tak, jak powinno. Jeśli poświęcasz dużo czasu na aktywność swojej marki w Social Media i wciąż masz wrażenie, że to nie przynosi Ci klientów, to jest to znak, że jeszcze nie opanowałaś fundamentalnej wiedzy. Nie martw się – to nie jest trudne. Wystarczy dowiedzieć się jak budować swój wizerunek w sieci i jaka komunikacja przyciągnie do Ciebie osoby, dla których to, co robisz, będzie ogromną wartością.
DLACZEGO BUDOWANIE ODPOWIEDNIEGO WIZERUNKU MARKI OSOBISTEJ JEST TAK WAŻNE?
Nawet jeśli odkryjesz sekret działania algorytmów, a każde Twoje zdjęcie będzie niczym z Hollywood, to nic to nie da, jeśli w Twoich treściach brakuje dawania wartości, odpowiedniego stylu komunikacji i elementów budowania wizerunku. Jesteś marką osobistą i głównym fundamentem swojego biznesu. To, jaka jest Twoja komunikacja, jak rozumiesz potrzeby swojej grupy docelowej, jak budujesz zaufanie wpływa na to, czy odbiorcy skorzystają z Twoich usług, czy może pójdą do konkurencji – do kogoś, kto wzbudza większy autorytet i bardziej pozycjonuje się na eksperta, który rozwiąże ich problem. Nawet najlepszy na świecie kurs online, e-book czy inny produkt lub usługa nie będą się sprzedawać, jeśli nie stoi za nim autentyczny wizerunek twórcy i spójna strategia marki osobistej.
Chcesz zbudować wizerunek profesjonalistki, który jest autentyczny, wzbudza zaufanie i przyciąga do Twojego biznesu odpowiednie osoby?
Marka osobista to Ty. A dokładniej – to, jak widzą Cię inni. Jesteś przedsiębiorczynią i to Twoja odpowiedzialność, aby być odpowiednio postrzegana przez odbiorców. To Twoja rola, aby wykorzystywać autentyczną i przemyślaną komunikację do budowania społeczności potencjalnych klientów. Pamiętaj o tym.
Twoi odbiorcy muszą mieć pewność, że to właśnie Ty rozwiążesz ich problem. Muszą Ci ufać i widzieć w Tobie autorytet – jeśli dzielisz się wiedzą, to najprawdopodobniej jesteś w miejscu, do którego oni dążą. Jednocześnie muszą darzyć Cię sympatią, powielać Twoje wartości i rezonować z Tobą jako osobą. Nie będą mieli tej szansy, jeśli nie uświadomisz im tego poprzez odpowiednie treści, wizerunek i sposób komunikacji!
Sprawdź, czy potrzebujesz skupić się na budowaniu wizerunku swojej marki:
Czym się wyróżniasz?Jak Cię widzą odbiorcy i klienci?Co o Tobie myślą?W czym ich zdaniem się specjalizujesz?Jaką historię opowiadasz?Jak tworzyć odpowiednie treści w social media?
Jeśli masz problem by odpowiedzieć na te pytania to znak, że nie kreujesz swojej marki świadomie, a tym samym utrudniasz sobie docieranie do właściwych klientów.Pomyśl o markach odzieżowych. Inaczej kreuje swój wizerunek marka ekskluzywna, jak Louis Vuitton, inaczej marka “sieciówka” jak H&M. W ramach marek ekskluzywnych inaczej komunikuje się Ralph Lauren a inaczej Moschino. Nie cena ma znaczenie ale to jaki komunikat wysyła osoba nosząca ubrania danej marki. Komunikuje wartości i hasła przez tą markę wyznawane. Klasyka i sportowa elegancja Laurena? Czy krzykliwe szaleństwo Moschino? Eksperci wiedzą, że trzeba się wyróżniać i mówić do konkretnego klienta. Walczą o swój”kawałek tortu”. A odbiorcy dobrze wiedzą czym dana marka się charakteryzuje.Ty też musisz wiedzieć jaki jest Twój kawałek tortu i jak chcesz być dla osób z tego kawałka postrzegana. Bez udawania. Bez tracenia na autentyczności.
Twoja marka ma być spójna z Tobą i Twoimi wartościami. Twoim stylem i Twoją energią. Jedyna w swoim rodzaju. Jeśli tak nie jest – czas to zmienić. Im szybciej to zrobisz, tym szybciej klienci będą szukać Ciebie a nie odwrotnie.
Będąc online chcesz budować markę eksperta. Nisza nie ma znaczenia – bycie EKO, uczenie makijażu, tworzenie kursów o szydełkowaniu czy e-booków o Excelu.
Jesteś wyjątkowa.
Niech Twoja marka to odzwierciedla.
Nie chodzi o to, by kogoś udawać, ale by świadomie komunikować siebie i swoje produkty tak, by być rozpoznawalną w swojej niszy i działać w zgodzie ze sobą. Autentyczność to podstawa.
Zobacz, jak kurs WYZWANIE “Marka osobista w 5 prostych krokach” pomoże Ci zbudować wizerunek, który pokochają Twoi potencjalni klienci:
Zrozumiesz, czym jest marka osobista i jakie nieintuicyjne elementy wpływają na to, jak postrzega Cię Twoja społeczność
Poznasz tajniki pozycjonowania siebie jako eksperta, dzięki czemu Twoi odbiorcy będą pewni, że jesteś najlepszą osobą, która swoimi produktami/usługami rozwiąże ich problem
Dowiesz się, dlaczego budowanie spójnego i autentycznego wizerunku to jedyna słuszna droga i jak na tych wartościach oprzeć swoją komunikację
Zrozumiesz, czym jest nisza i dlaczego nie powinnaś być dla wszystkich, a tylko dla określonej grupy odbiorców
Odkryjesz, jakie treści tworzyć i jak komunikować się ze społecznością, aby Twoje działania przyciągały osoby, które potrzebują Twoich produktów
W łatwy sposób określisz swoją identyfikację wizualną oraz poznasz fundamenty psychologii kolorów, aby być bardziej zapamiętana przez swoich odbiorców w Social Media i rozumieć, jak kolory Twojej marki wpływają na ich emocje
Sprawisz, że Social Media będą wspierały proces zakupowy Twoich klientów na każdym etapie – zarówno przy pierwszym punkcie styku z Twoją marką, jak i przy podejmowaniu decyzji o pierwszym zakupie lub gdy stają się lojalnymi klientami i wielokrotnie decydują się na zakup właśnie od Ciebie
Dowiesz się, co to znaczy mieć “marketing stamina” i jak stworzyć strategię marketingową w mediach społecznościowych, aby oprzeć sprzedaż na dawaniu wartości obserwującym, a nie na nachalnej sprzedaży, która będzie męczyć i nudzić odbiorców
Jesteś największą wartością swojej marki, dlatego naucz się być najlepszą wersją siebie.
Prowadząca:
Karolina Kizińska
Przedsiębiorczyni, muzyk, właścicielka marek Superkobiety Onlajnu i Kompozytornia.
Z sukcesem tworzę i sprzedaję kursy online na rynku polskim i amerykańskim.
W czasie pandemii stanęłam u progu zamknięcia biznesów stacjonarnych (placówek edukacyjnych) i udało mi się tego uniknąć, dzięki przychodom z działalności online. Wiele musiałam się wtedy nauczyć i wiele rzeczy zrozumieć, dlatego zdecydowałam się pomagać kreatywnym kobietom przejść tą samą ścieżkę, którą ja pokonałam.
W 1,5 roku stworzyłam 10 kursów online, napisałam 5 e-booków i książkę “Superkobiety Onlajnu czyli Jak się spełnić w biznesie (online)”.
Wykreowałam 2 silne marki nie skupiając się na pozyskiwaniu jak największej ilości obserwujących, tylko na stworzeniu wizerunku eksperta i dawaniu wartości – stawiając na jakość.
Pokazuję, jak zbudować strategię biznesu online, okiełznać kwestie techniczne i zarabiać na swojej Supermocy – jednocześnie budując bezpieczeństwo finansowe.
Udowadniam, że można łączyć macierzyństwo i dobrze prosperujący biznes, który zarabia nawet wtedy, kiedy śpisz lub jesteś z rodziną na wakacjach.
Wspieram kobiety w drodze do sukcesu!